zaterdag 19 maart 2011

De lente komt er aan!

Langzaam komt er een einde aan de winter. Toen ik enkele dagen geleden door het broekbos liep, waren de eerste lentebloemen alweer te bewonderen. Naast het klein hoefblad en speenkruid, kon ik ook de eerste knoppen van de bosanemoon ontdekken. Eindelijk wordt het weer lente.

Ook als ik ’s ochtends vroeg wakker word, merk ik dat het voorjaar in aantocht is. De afgelopen maanden was het stil als ik ’s ochtends wakker werd. Maar nu wordt ik weer elke ochtend getrakteerd op het prachtige geluid van zingende vogels. Zelfs de duif die recht onder mijn slaapkamerraam zit te koeren klinkt aangenaam.

Nog even en je kunt overal weer nieuw leven zien als je buiten komt. En niet alleen buiten kun je het voorjaar beleven. Zelfs als je binnen, achter de computer zit kun je genieten van de lente. Want ook dit jaar heeft de Vogelbescherming Nederland weer een aantal webcams gericht op verschillende vogelnesten. Bij heel veel natuurliefhebbers staat deze website al jaren in hun favorieten, maar voor wie de site nog niet kent is het een echte aanrader: www.beleefdelente.nl.

Geen opmerkingen: